Yenişehir’de Avrupa’ya örnek belediyecilik
Çocuklar sahaya, anneler pazara
Açılış töreninde konuşan Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit, Yenişehir’in çevreci
projelerle sadece Türkiye’ye değil, Avrupa’ya da örnek olduğunun altını çizerek, “Bizim işimiz üretmek ama nitelikli üretmek.Yenişehir, Mersin'in kalbi. Yenişehir'de biz yapmalıyız ki diğer belediyeler örnek alsın, benzerini üretsin, daha iyisini üretmek için çaba sarf etsin” dedi.
Mersin Yenişehir Belediyesi, 50. Yıl Mahallesi’nde yurttaşlara daha güvenli ve konforlu bir alışveriş ortamı sunmayı amaçlayan, modern mimarisi, çevreci özellikleri ve sosyal alanlarıyla dikkat çeken semt pazarının resmi açılışını gerçekleştirdi.
Yeni pazar alanının en dikkat çekici yönlerinden biri sürdürülebilir çevre anlayışıyla tasarlanmış olması. Çatı bölümünde biriken yağmur suları özel depolama sistemlerinde toplanarak çevredeki ağaç ve yeşil alanların sulanmasında kullanılacak.
Böylece hem su tasarrufu sağlanacak hem de çevre dostu bir uygulama hayata geçirilmiş olacak.
Proje kapsamında pazar alanının yanına mahalle halkının kullanabileceği bir spor alanı da yapıldı.
Mini basketbol potası ve mini futbol kalelerinin yer aldığı saha, özellikle çocukların güvenli bir ortamda spor yapabilmesi için tasarlandı.Açılış törenine; Başkan Özyiğit’in yanı sıra CHP Mersin Milletvekili Talat Dinçer, Mersin Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Uğur İnce, 27. Dönem Milletvekili ve CHP Cumhurbaşkanlığı Aday Ofisi (CAO) bünyesinde oluşturulan Tarım ve Orman Politika Kurulu Üyesi Cengiz Gökçel, meclis üyeleri, 50. Yıl Mahallesi Muhtarı Nergiz Özcan Pazarcılar Esnaf Odası Başkanı Abdulhalim Batur ve mahalle halkı katıldı.
BAŞKAN ÖZYİĞİT: “YENİŞEHİR MERSİN’İN KALBİ”
Açılış töreninde konuşan Başkan Özyiğit, “Bir işin temelini atmak, o temeli tamamlayıp açılışını
yapmak bir yönetici için gönül ferahlığı ve büyük bir gurur vesilesidir. Burada yaptığımız
projenin özellikleri var. Bu özelliklerden bazılarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Yenişehir,
Mersin'in kalbi. Yenişehir'de biz yapmalıyız ki diğer belediyeler örnek alsın, benzerini üretsin,
daha iyisini üretmek için çaba sarf etsin. Bunun için burada yapmış olduğumuz proje de
çevreci bakış açımızla oluşturduğumuz projelerden biri. Yenişehir Belediyesi olarak kentimizi
planlarken sadece bina yapmak değil, yaşanabilir bir kent yaratmak, o yaşanabilirliği gelecek
nesillere aktarma noktasında bir anlayış ve çaba içerisindeyiz. Bunu 2019 yılında yola
çıkmadan önce oluşturduğumuz altı temel ilke arasına koyduğumuz bir unsur olarak çevreci ve
ekolojik manada çalışmaları yapan bir belediye olduk. Ve şu anda bizim çevre ile ilgili
yaptığımız çalışmalar artık ülke sınırlarını açtı. Avrupa belediyeleriyle ortak projeyi üretir,
birlikte çalışır hale geldik. Şu anda Yenişehir Belediyemizin burada gerçekleştirmiş olduğu bu
pazar yeri çevreci bir bakış açısıyla gerçekleştirilmiş. Daha sonra ortaya çıkacak dikey ve
düşey yeşillendirme, dış cephe yeşillendirmesiyle burası bambaşka bir yaşam alanı olacak.
Pazar yerinin çatı yüzeyinde biriken yağmur sularını özel bir depolama sisteminde toplayıp,
çevrede oluşturduğumuz yeşil alan ve ağaçlandırmanın sulamasını gerçekleştireceğiz” dedi.
“ÇEVRE İLE İLGİLİ ÇALIŞMALARIMIZ AVRUPA’NIN DA DİKKATİNİ ÇEKTİ”
Semt pazarı çalışmasında yüzey kaplamalarınınAr-Ge biriminin oluşturduğu mikro iklim yazılım
ile oluşturduklarına dikkat çeken Başkan Özyiğit, “Bu yazılım Türkiye'de Bilişim Derneği'nin Yerel Yönetimler Birinciliği ödülünü aldı 2 ay önce ve bu ödülü birinci olarak bize verdiler.
Burada 3. olanın Konya Büyükşehir Belediyesi İkinci olanın da İstanbul Büyükşehir Belediyesi
olduğu bir ortamda bu ödülü almaktan gurur duyduk. İşte bu 50. Yıl Semt Pazarı bu anlayışın
bir ürünü. Yine dediğim gibi çevreci bakış açımız, çevreci anlayışımız ve çevre ile ilgili
sürdürülebilirlik ile ilgili yapmış olduğumuz çalışmalar Avrupa Komisyonu'nun yürüttüğü
Destination Earth (DestinE) Projesinde 6 Avrupa Belediyesi'nden biri olarak seçildik. Proje
kapsamında Yunanistan’ın Selanik, İspanya’nın Malaga, İtalya’nın Milano, Portekiz’iz Cascais
ve İngiltere’nin Bristol belediyeleriyle birlikte ortak çalışmalar yürütüyoruz. Yani Avrupa
Birliği'nin bilgisi kapsamına onların bilgilerine dahil olduk ve bizleri bu projelere ortak
ediyorlar. Bu çalışmaları yürüten Ar-Ge birimimize ve bütün yönetici arkadaşlarıma ben
buradan teşekkür ediyorum. İşlerini ciddiyetle yapıyorlar. İşlerini bilimi baz alarak yapıyorlar ve bu yaptıkları işlerin de dünyadan, Avrupa'dan, ülkemizden ve kentimizden karşılık görmesi
elbette ki büyük gurur” şeklinde konuştu.
“KALİTELİ VE DOĞA DOSTU ÜRETİM YAPIYORUZ”
Pazar alanının çevresini bir yaşam alanı haline getirmeye çalıştıklarının altını çizen Başkan
Özyiğit, “Çocuklarımız için burada spor alanları oluşturmaya çalıştık ve bu yeşil alanların da
sulamasını yine yağan yağmurla yapacağız. Ayrıca pazara ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla
çevre düzenlemesini arkadaşlarım en ince ayrıntıları düşünerek gerçekleştirdiler. Bizim işimiz
üretmek ama nitelikli üretmek. Dediğim gibi bir kentte yapılan binalar kentin ısınımının yani
karbon salınımının yüzde 40'ını oluşturuyor bir kentte. Siz o kentte dış cephe ve çatı
yeşillendirmesini gerçekleştirdiğinizde yüzde 40 olan karbon salınımını totalde yüzde 16'sını geri kazanıyorsunuz. Onun için çevreci bakış açısıyla binalarımızı gerçekleştirmek zorundayız.
Biz doğa dostu binalar yapmak zorundayız. Yeşil binalar yapmak zorundayız ki göreve
geldiğimizde ilk BETEM binamızı yeşil bina olarak kentimizin ilk yeşil binası olarak Yenişehir
Belediyesi gerçekleştirdi. Onun üzerine birçok proje yeşil bina olarak üretildi. Bu çalışmalara
devam edeceğiz. Bu çalışmaları sadece bir alanda bir uygulama yaparak ‘dostlar alışverişte
görsün’ diye değil belli bir plan dahilinde yapıyoruz.Yenişehir Belediyesi bugün Dünya
Bankası'ndan sağlamış olduğu krediyle bütün enerjisini doğadan sağlayacak yeşil enerji
kullanacak noktaya geldi. Yani sürdürülebilir bir anlayışla çocuklarımıza doğru bir Yenişehir,
yaşanabilir bir dünya bırakma çabası içerisindeyiz” diye konuştu.
“BARBARLARA HAYIR DEMEYİ BİLMEMİZ GEREKİYOR”
Konuşmasında ABD ve İsrail’in İran’a yönelik saldırılarına da tepki gösteren Başkan Özyiğit,
“Bugün komşumuz barbarca bombalanıyor. Doğal su kaynaklarından alın hastanelere,
hastanelerden alın kız çocuklarının eğitim gördüğü okullara kadar bombalanıyor. Ahlaksızlık ki
savaşın da bir ahlakı vardır. Savaş dünyanın en kötü işidir ama onun da bir ahlakı vardır.
Ahlaksızlık artık diz boyunu açmış, boyu açmış ve milletin gözünün içine baka baka ‘biz
yaparız, biz güçlüyüz’ diyen bir anlayışla dünya karşı karşıyadır. Buna dünyada güçlü tepki
veren bir kişi var. O da İspanya Başbakanı. Onu buradan Yenişehir'den sevgiyle saygıyla
selamlıyorum. Yürekli insanlara ihtiyaç var. Barbarlara bu dünyada yer vermemek gerekiyor.
Barbarlara hayır demeyi bilmemiz gerekiyor ve biz bugün bu güzel açılışı yaparken Gazi
Mustafa Kemal Atatürk'ün bu ülkeden emperyalistleri kovarak Bağımsız bir Türkiye'yi bize
emanet ettiği, bıraktığı için de onun karşısında da bir kere daha saygıyla eğilmeyi borç
biliyorum. Bu ülkede yaşayan hangi ırktan, soydan, dilden, mezhepten olursa olsun bütün
insanları sevgiyle, saygıyla kucaklıyorum. Biz birlikte güçlüyüz” ifadelerini kullandı.
DİNÇER: “YENİŞEHİR’DE ÖNCELİK VATANDAŞA DOKUNAN PROJELERİN”
CHP Mersin Milletvekili Talat Dinçer, “Yenişehir tabii Mersin'in en gözde, en gelişmiş ve en
modern ilçelerimizden bir tanesi. Böyle bir yere de hizmet vermek yaraşır. Abdullah Başkan
göreve geldiği günden bu tarafa hep yakinen de takip ederim. Çok da yakın çalıştık bu dönem.
Yenişehir'de özellikle vatandaşa dokunacak projeleri hep ilk sıraya alır. Böyle fazla betonarme projelere yönelmez, vatandaşa dokunacak işte böyle sert pazarları, üretici pazarları olsun, sosyal tesislerimiz olsun, emeklilerimizin en azından gidip bir çay kahve içebilecekleri yer
olsun hep sosyal belediyeciliği öne alıyor. Kendisini tebrik ediyorum. Başarılarınız daim olsun
sayın başkanım” şeklinde konuştu.
CHP 27. Dönem Milletvekili Cengiz Gökçel, “Bulunduğumuz zaman dilimi içerisinde
belediyelerimizin baskı, zulüm ve zorbalık döneminde bu kadar güzel hizmetleri yapmasından
dolayı da Başkanımız Abdullah Özyiğit olmak üzere bütün belediye başkanlarımızı tebrik
ediyorum, kutluyorum” şeklinde konuştu.
Mahalle Muhtarı Nergiz Özcan ise açılışın 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde
yapılmasından dolayı Başkan Özyiğit’e teşekkür ederek, “Kadınlarımızın bu özel gününde böyle
bir çalışmanın yapılması benim için de çok önemliydi. Çok teşekkür ediyorum başkanıma.
Kadınlar için gerçekten kıymetli bir hediye oldu” dedi.
Pazarcılar Odası Başkanı Abdulhalim Batur da, “Pazarcılar Esnaf Odası olarak Mersin merkez 4
ilçede haftanın 7 günü 72 noktada bin 500 esnafımızla Mersin halkına emek veren pazarcı esnaflarıyız. Sabahın seherinden gecenin geç vaktine kadar Mersin'de ikamet eden, Mersin'de yaşayan siz değerli vatandaşlarımıza günlük taze, kaliteli ürün sergilemek adına tamamen fiziksel olarak çalışan bir kesimiz. Bize böyle modern mekanlarda halka hizmet etme şansı veren sayın belediye başkanıma teşekkür ediyorum” dedi.
















