Başkan Ayhan Kızıltan, program öncesi Toros Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Arıöz’ü ziyaret etti.
Toros Üniversitesi Bahçelievler Kampüsü Rektörlük makamında gerçekleşen ziyarete, Mütevelli Heyet
Başkanı Yusuf Sertaç Özveren, Genel Sekreter Serhat Reşit Aşkın ve Programı Moderatörü Prof. Dr.
Ahmet Özer katılım sağladı.
MTSO’nun ticareti kolaylaştıran, rekabet ortamını düzenleyen, adil şekilde piyasanın oluşması için
gerekli çalışmaları yürüten bir kurum olduğunu belirterek söze başlayan Kızıltan, “Mersin’de ticaret
gerçekten çok gelişmiş. Özellikle dış ticaret konusunda ciddi bir deneyim var. Sanayide de bir hayli
geliştik. Lojistikte dünyada sayılı şehirlerden bir tanesi Mersin. Tarım önemli. Turizm biraz geri gidiyor
ama bu alanda da gelişmesine yönelik çok çalışma var. Mersin’de lojistik marka, tarımda da birçok
üründe markayız. Sanayimiz de son yıllarda artış gösteriyor, bu alanda da marka kent olmaya yakınız”
şeklinde konuştu.
Mersin’in çok kimlikli ve güçlü kimlikleri olan bir kent olduğunun altını çizen Başkan Kızıltan;
“Mersin’de yatırım yapmak isteyen o kadar çok yatırımcı var ki? Neden istiyorlar? OSB’lerimiz
kuruluyor. Tarsus’ta biri karma diğeri tarım ihtisas olmak üzere 2 tane OSB’nin tahsisleri başladı.
Silifke’de var, Erdemli’de kurulacak. MTOSB’ye yoğun talep var” dedi.
Mersin’in doğal bir statüsü olduğunu dile getiren MTSO Başkanı Ayhan Kızıltan, “Kentimizi iyi
anlatmalıyız, pandemi olmasa planlarımız vardı. İlk adımı İstanbul’da atmıştım. İstanbul Sanayi Odası
Meclisi’ne davet edilmiştim. Orada Meclis Üyelerine hitap ettim. İstanbul’da ülkenin çok büyük
sanayicileri Meclis’te. İdol olmuş eski yaşlı sanayicilerle sohbet imkanı buldum. Mecliste ise, Mersin
ve Çukurova’nın imkanlarını anlattım. Artık İstanbul’un tıkandığını, sanayiyi Mersin gibi güçlü
olanakları olan kentlere taşıyalım hem İstanbul’u kurtaralım hem de Anadolu’yu güçlendirip
Türkiye’yi kalkındıralım dedim. Bunu devam ettirecektik. Ardından bir planımız oldu. Bu planı TOBB
Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ile paylaştık ve o da benimsedi. Artık kentler tek başına kalkınma çabasına girmesin.

Birlikte hareket etsin diye düşündük. Mersin, Adana, Hatay’ı içine alan bölgede bir Bölgesel
Stratejik Kalkınma Planı hazırlayıp hükümete sunalım dedik. Rifat Bey çok güzel fikir dedi. Siz el ele
verirseniz Mersin, Adana, Hatay’ın önünde kimse duramaz dedi. Pandemi öncesinde bunu
planlamıştık. Rifat Bey de gelecekti, TEPAV bu konuda bir çalışma hazırlayacaktı ve Mersin’de
lansmanı yapacaktık ki bir ay sonra pandemi patladı. Öyle bir planlama yapacağız ki tepeden değil.
Kim tepeye en güçlü ulaşıyorsa o planını anlatsın değil. Kentin özelliklerine uygun planlama yapılmalı.
Oranın iklim yapısı, yer altı ve üstü kaynakları, insan kaynakları değerlendirilmeli. Herkes
hinterlandındaki illerle bir araya gelip bölgesel plan yapmalı” şeklinde konuştu.
MERSİN KENT HABER
















